Saturday, October 21, 2006

MUSE - Invincible

Muse
--
Invincible


Follow through
Make your dreams come true
Don't give up the fight
You will be alright
'Cause there's no one like you in the universe

Don't be afraid
What your mind conceives
You should make a stand
Stand up for what you believe
And tonight
We can truly say
Together we're invincible

During the struggle
They will pull us down
But please, please
Let's use this chance
To turn things around
And tonight
We can truly say
Together we're invincible

Do it on your own
It makes no difference to me
What you leave behind
What you choose to be
And whatever they say
Your souls unbreakable

During the struggle
They will pull us down
But please, please
Let's use this chance
To turn things around
And tonight
We can truly say
Together we're invincible
Together we're invincible

During the struggle
They will pull us down
Please, please
Let's use this chance
To turn things around
And tonight
We can truly say
Together we're invincible
Together we're invincible

Nawoord
Het lied heeft een zekere dramatische klank, luisterend naar dit lied moet ik denken aan oorlogsfilms die ik heb gezien, zoals Enemy at the Gates. Maar ook het heroïsche verhaal "De Poort van Vuur" over de Spartanen(Myrmidonen) vechtend tegen een overmacht. Of juist een man als Martin Luther King, die vocht voor de rechten van gekleurde mensen, die dat met zijn dood moest bekopen. Hij was onsterfelijk, uiteindelijk wel. Zijn naam wordt nog volop gehoord en zal altijd in de geschiedenisboeken blijven staan.

Er gaat kracht uit dit lied.
Maar misschien is dat slechts een kwestie van smaak, laat het me weten ;)

-Jochem-
keep your eyes open

10 comments:

Anonymous said...

Hey Jochem ^^ Mooi weblog zeg! Echt wijs gedaan.. ik zal er dagelijks een bezoekje aan brengen :)*knuffelt* Maar ik wens u heel veel plezier in Duitsland.. Hopelijk is het weer een beetje goed daaro ^^ Nou ik spreek u op msn weer he! Dikke knuffel Shannon

Anonymous said...

hmmm puur genieten van dit nummer..
ideaal:)

Anonymous said...

Muse staat bij mij niet bepaald bekend om erg diepgaande teksten. Ook de tekst van dit nummer vind ik niet heel erg diep of mooi geschreven. (Megalomania, van de cd Origin in Symmetry, daarentegen wel.)

Echter, de muziek maakt de nummers van Muse. De melancholie, de sfeer die de muziek oproept maakt de teksten sterk. En dat is opvallend. Een voorbeeld - waarmee ik sommigen wellicht op de ziel trap - is een vergelijking met U2. Bono schrijft erg scherpe, mooie en diepe teksten. Maar de sfeer is m.i. zoveel minder makend en opbouwend dat de nummers niet per definitie sterker worden. Bij Muse is dat wel het geval. Al vraag ik me af hoeveel cd's ze nog in deze lijn moeten maken.

Unknown said...

Inderdaad, ik zocht laatst naar een aantal songteksten om aan de muur te hangen. En als eerste keek ik bij Muse, toch een van mijn favoriete bands. Maar ik vond gewoon niets, de teksten zijn niet erg diep. Daarom moet je dit nummer ook vooral musicaal benaderen.

Jochem
-keep your eyes open-

Anonymous said...

Muse moet je sowieso muzikaal benaderen, dan is het groots. Gaan er nog mensen naar Muse, de 28ste van november? (Ik wel, en ik heb er zin in.)

Unknown said...

Ik had willen gaan, maar de officiele kaarten waren uitverkocht, ze waren nog voor 80 euro te koop. Ik wacht wel tot hun volgende concert ;) Waarschuw me!

Thirza said...

Tot mijn grote verdriet waren de kaarten al uitverkocht...Ik had er gigantisch graag heen gewilt.

Anonymous said...

Een volgende keer Jochem? Dat wordt wachten op een nieuwe plaat en de daaropvolgende tournee of de festival-optredens. ;-)

Ik zal in ieder geval aan jullie denken als ik vooraan sta bij Muse in de fucking Brabanthallen. :s (Waarom daar, of all places?)

Jo�lle said...

Zo, zal ik eens even dwars en tegendraads zijn: ik hou niet van Muse. Muzikaal en tekstueel niet, met als één grote enorme uitzondering natuurlijk 'Unintended,'prachtig gewoon.

Anonymous said...

En waarom niet? :)